6 juli

Sa nu hade jag tankt beratta vad vi gjorde igar. Egentligen skulle jag traffa Helen och folja med dem till vattenparken men det blev inget.

Vi akte och lammnade Megan pa morgonen och sen sa kolalde vi efter ett SIM kort till telefonen fast ingen hade det. NAr vi kom hem sa bestammde vi oss for att aka till nagot stalle (jag kommer inte ihag nagra namn eller affarer har) och shoppa. SA vi gjorde vid oss och sen akte vi och hantade Monica  ( det ar nagon som kanner Julie)  senn akte vi vidare till en stor elektronikaffar for att Julie skulle byta en sak och Monica skulle gora nagot med sin mobil. Jag kollade aven pa en systemkamera dar. Nikon d60 ar betydligt mycket billigare har an dar hemma, for jag tror det kostade $ 650.

Sen akte vi vidare till ett stlle dar de hade mexikan mat, det var helt okej, men jag gillar svensk tacos istallet. Sen akte vi och shoppade =) Jag har far forsta gangen varit inne i en Victoria Secret affar. Det ar 4th of July rea over allt. Sa inne pa V.S kopte jag fem par trosor och tva lappglans och ogonskugga for jag tror det var $40.

Sen gick vi vidare till olika affaren och jag hittade enjatte fin klanning, det fanns massvis med typiska jag klader dar. Allt var stilrtent dar inne.

Sen gick vi vidare till en smikaffar dar jag kopte nagellack for inte sa mkt, typ 24 sek. Det tycker jag ar billigt i alla fall. Du kan inte fa nagot nagellack for mindre an 40 sek i sverige.

Sen akte vi till en stor mataffar likande mer som CoopForum eller ICA MAXI fast dubbelt sa stort. Dar letade vi ocksa efter SIm kort och de hade AT&T men de sa att det skulel bli dyrare for mig om ni ringde till mig dar hemmifran. Men jag ska som sagt ta ett snack med Mona imorgon.

NAr vi kom hem sa tog vi det bara lungt och pa kvallen fick jag folja med Megan och rtaffa hennes kompis (som jag inte kommer ihag namnet pa).

Megans kompis skulel sova har, och de undrade en hel del hur det ar i Sverige och sa. De fick lasa i en hel del tidningar som jag hade med mig.

Jag kan ocksa saga att ALLA blir lika forvanande att vi svenskar maste lasa minst tre sprak i skolan. De pratar ju en hel del spanska har, sa de blev typ overraskade nar jag kunde saga Perro med rullande R for det kan de ine har.

Nu ska jag, jag vet inte vad jag ska gora nu, men jag sak forok att sluta skriva nu snart.

Jag langtar fatiskt till skolan imorgon, for jag vet inte alls hur de laggerr upp lektionerna har, vi kommer fa tillbaka vara test ocksa skulle jag tro. Men framforallt sa kommer jag fa prata lite svenska, for nu ar allt en blandning, ibland kan jag tanka att jag pratar sevenska med dem har, och att jag pratar engelska med svenskarna. Men vi far se. Det kanske bara blir jobbigar.

Mamma & pappa, jag vill bara forvarna er att jag kanske kommer att ringa hem nar vi ar i L.A och be om mer pengar for att alal sager att du kank ine hitta bettre shopping an dar i hela L.A. Men jag vill ha en systemkamera ocksa. Vad tycker ni, tycker ni att jag bara ska shoppa klader, eller ska jag shoppa mindre klader och en systemkamera?

Hoppas ni far en trevlig kvall i sverige, for nu ar hon val atta.

Och Jonas, nu ska jag vara arlig mot dig, jag saknar dig faktiskt lite och det ar for att du fattar vad jag menar pa LEGO Star Wars, for Carson han tar inte alla pengarna..


Kommentarer
Postat av: Helen

Okej, men han ska folja med Jackson till vattenparken dit alla ska typ =) Den klanningen sag jag ocksa o tankte kopa men jag gjorde det inte kopte en annan, jag vill ocksa ga in i VS affaren men det han typ stanga :( saknar att prata svenska och jag langtar efter att hora hur alla har det. Vet du hur dom andra har haft det?

2008-07-06 @ 19:55:48
URL: http://lillamysan-my.blogspot.com
Postat av: Jonas

vilket lego star wars 1, 2 eller 3?

har han alla?



2008-07-06 @ 20:16:54
Postat av: Marie

Alltid lika roligt att höra hur du har det.

Vi har haft en lugn söndag varmt men lite mulet, det kommer nog att regna hela nästa vecka.

Spännande att höra hur det går i skolan i morgon för dig.

Ha det bar

2008-07-06 @ 20:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0