8 Juli!

Nu ar jag hemma efter ytterliggare en dag i skolan. Vi kom 30 minuter forsent i dag ocksa. Dem borde gora nagot at det, om vi kommer for sent imorgon ocksa sa ska jag forsoka attfraga var chaffor om det inte finns nagot satt som gor sa att vi inte kommer forsent.

I alla fall i skolan idag sa skulle vi presentera varandra forst pa engelskan, jag fick presentera Sandra. Men alla larare tycker nhog att det ar jobbigt att vi ar 10 senska elever i var klass. For vi ska forsoka att jobba med nagon som inte pratar svenska, och det ar omojligt. Det gick i alla fall helt okej, men jag blev ganska narvos eftersom var engelsk larare ar lite kontig, jag kan fortfarde inte henens namn, det kanske ar Shan (jag vet inte).

Efter eneglskan fick vi traffa vara kompsiar for vi hade en halvtimmes rast. Det ar da vi for prata svenska.. For vi maste prata engelska inne i klassrummen, fast alla lyder inte det. Men jag har bara anvand svenskan en gang for jag forsog inte och det gjorde inte hon i heller.

I alla fall efter rasten hade vi historia, vi fick lara oss lite om hur man pratar i de olika staterna och lite sant. Sen skulle vi gora en intervju med personen som satt brevis oss och helt inte var svensk. Vid mitt bord satt jag och en till svensk tjej och tva fran Estland (det ar val Estonia pa eneglska?). Sa jag fick intervjua en kille som heter Jurgen (ni vet ett tyskt u med tva prickar pa). Vi skulle typ fa reda pa var personen bodde, och vad den gillade osv.. Men ingen hann klart, for vi skulle ivag till Pismo Beach.

Vi fick ANTLIGEN aka gula sklolbussar, dem var ganska skona att sitta i.. Det tog i alal fall ett tag innan vi akte for att de franska ledarna kan inte utala nagons namn och de skulle se om alla var pa.. Sa till Helens namn sa dem Ellen..

Sen akte vi ivag till Pismo Beach och dar var det KALLT(!!!!!!). Alla skulel typ surfa, fast jag och AManda valde att avsta for att vi inte ville. Sa vi gick runt i Pismo och kolalde i lite affaren och sen sa gick vi ner och kande pa vattnet.. Och det var ISKALLT, sa vi var helt glada att vi valde att inte surfa. Men det fanns inte sa mycket att gora i Pismo Beach, fast vi hittade lite fina saker inne i markes affarer fast vi antar att det ar billigare i LA, detar inte sa langt till vi aker dit. Om mindre an en vecka.


Vet ni en annan sak, att for exakt en vecka sedan borjade min resa hit till Kalifornien, for jag gick upp klockan tre pa natten dar hemma.


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0