3 juli!

Halla alla dar hemma! Jag ar nu hemma hos min vardfamilj, dem ar jatte snalla mot mig, det ar fortfarande lite svart att prata engelska. Det var en jatte lang flyg resa till Philadelphia och planet var sent, sa vi fick springa till vart flyg till L.A och det var valdigt nara att vi missade det! Och alla var sjukt varma nar vi kom pa planet! Jag har for forsta gangen i mitt liv atit upp all flygplansmat jag hat fatt. Men vi fick aldrig nagon flygplandmat pa vagen till LA. Men jag kopte en cesar sallat, jag vet faktiskt inte vad jag skulle ha gjort utan den, for jag var sjukt hungrig. Val framme i LA kom alla bagages forutom Elins och nagon annans tjej.

Men vi akte till ett hotell i narheten, fast vi hade fatt information om att vi skulle aka till vara varld familjer, sa det var lite snopet. Men det var ganska skont eftersom alla inet var pa topp. Vi fick pizza efter kanske en eller tva timmar. Jag kan saga att hotellet var sjukt fint! Vi fick bo fyra stycket i ett dubbelrum. Det var en amerikan pa EF som redan hade gjort grupperna, men jag hamnade anda med Elin.

Det var valdigt skont att sova nar vi hade atit och sa, men jag var jatte hungring men madde illa nar jag at. (Det har fortfarande inte gatt over). Det var ett fint rum, men nagon (typ ANNIE skickade ett sms till mig klockan 05:00, jag trodde att det var alarmet fast det var det inte. Sa vi fick somna om igen och sova ut tills klockan blev 07:00. MEn jag var anda fortfarande trott nar jag vaknade.

Kvart i atta skulle vi samlas nere vid receptionen, sa jag och ELin gick ner lite tidigare for jag var jatte hungrig sa jag handlade en frukt tallrik och en vatten, det var dyrt, ungefar 60 kronor om inte mer, fast det var nog tur for vi skulle aka i fyra timmar till skolan. Och efter hala vagen blev jag jatte hungrig aven om vi hade fatt en pase med helt okej frukost!

Val framme pa skolan uppt'ckte vi att det var varmt ute! Hur skont som helst. Vi skulle ga och stlla vaskorna i ett klassrum sedan skulle vi ga och ata det var typ kina mat, helt okej gott fast blev dovk illamaende efter ett tag (maste ha vatt for jag var nervos over familjen).

I skolan gjorde vi ett test (det kanndes bra) och sedan fick vi lite info, och sen helt plotsligt var klockan fyra och da skulle vi traffa vara vardfamiljer, men eftersom jag bor i norra delen sa var vi tvungna att aka tillsammans for vi skulle pa ett poolparty dar vara foraldrar skulle komma och hamta oss. Det var helt okej, min varldfamilj ser helt anorlunda ut an vad de gor pa foto, men jag kande anda igen dem!

Dom har ett jatte fint hus, det ar trte ar gammalt och jag har fatt eget rum och allt. OCh Jonas om du laser detta, vem tycker du best om i Star Wars (stavas det sa), de onda eller de goda? Min vardbror fragar, han ar helt galen i Star Wars, och han har det nya LEGO Indiana Jones apelet. Jag har fortfarande inte uppfattat vad han heter =S

Dom blev valdigt glada for vad jag hade kopt till dem och vardbroren tyckte att svenskt godis var jattegott. Megan (vardsysterns ) hon tyckte att Daim var jattegott! Vi var ute och gick lite nu ikvall sa vi sag hela Paso Robles vi sag ocksa manga vad heter det pa svenska for att pa eneglska heter det deer?

Imorgon ar det som sagt 4 of July och jag och min varldfamilj ska till nagot hus som har jattestor pool och spelrum och sa. Hoppas ni har det bra dar hemma for att har ar det varmt sa att jag redan har fatt marken, de ar inte snygga.

Klockan ar nu tjugo over tio har och jag ar sa trott att jag ar yr. Jag ska forslka ladda upp bilder sen sa ska jag ga och lagga mig. Skriv garna en komentar sa att jag vet att du laser, hoppas att allt ar bra i Sverige!



Annie, jag har en bild pa en gul Taxi, fast jag masate sova nu! Kanske tillbak om tva dagar, vi far se!


Klicka pa bilden!

Kommentarer
Postat av: Marie Ekstrand

Hej!

Roligt att höra ifrån dig, inte konstigt du är trött tids-skillnaden gör sitt och det är klart att det är lite nervöst.

Hoppas du mår bättre i morgon.

Här är allt bra, skönt att värd familjen verkar bra.

2008-07-04 @ 07:47:07
Postat av: Marie Ekstrand

Deer - det är väl rådjur

2008-07-04 @ 07:48:31
Postat av: Agge Pålsson

Hej Cabbo!!

Så kul att äntligen se lite nyheter på din sida - jag har kollat otaliga ggr!!!

Jodå härhemma är vädret kanon oxå - men det ska nog regna nästa vecka så det gäller väl att njuta så länge man kan!!

Hoppas du får sovit ut lite nu så du kan komma rätt i tid...

Barnen i Småland har det oxå jättebra - badar o solar massor - dom fick dock åka till Vimmerby o handla kläder till Maja som hade packat sin väska själv - med dockkläder o sina systrars kläder!!!

Inte alls likt Maja, va?!?!?!



Ha det bra Carro - Vi hörs!!



Agge

2008-07-04 @ 08:49:39
Postat av: Krister Werne

Hej,



Jobbig resa alltså...

Jag tror att du har fått lite känn av jetlagg och det kommer att ta ett par dagar för dig och komma ur den, försök att sova så mycket du kan då blir det bättre sen kan du försöka röra dig/träna för då kommer kroppen igång.

Hoppas att du kan uppdatera din blogg ofta.

2008-07-04 @ 10:34:22
Postat av: Farfar, Sonja

Som de andra har kommenterat så är allt bra här.

Roligt att det verkar bra med värdfamiljen. Engelskan kommer du in i snabbt när du nu är tvungen

använda den. Ha det bra och "say hallo to your host-

family from Grandpa and Sonja.

Hoppas vi hörs snart.

2008-07-04 @ 11:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0