Svar :)

Jag tycker alltid att det ar lika roligt att svara pa era kommentarer =)

Agge det ar bara studenter som aker med EF som gar pa skolan for tillfallet, det finns nagra som ar och tranar pa skolans stora baseball plan, heter det sa, (jag menar i alla fall det som vi brukar kalal for softboll i skolan). For skolan ar en skola som inriktar sig valdigt mycket pa sport. Men i min grupp som jag har lektioner med finns det bara elever fran Sverige, Estland och Ungern. Men det finns elever fran Spanien, Frankrike och Sweids (jag vet inte hur det stavs)

Mamma som jag precis skrev sa finns det bara personer fran Sverieg, Ungern och Estland i min grupp..Det har med hur bra man skrev pa provet vi gjorde i torsdags. Varfor tycker du inte att jag ska kopa det? En Nikon D60 kostar i Sverige 5400 tror jag eller nagot sant och har kostar den 3800, vad tycker pappa. Och du mamma jag tror jag behover pengar i vilket fall som helst for att vi maste betala all var mat nar vi ar i LA, eller nastan all var mat i alla fall.

Pappa du undrade for nagra dagar sedan om vi hade nagon brand har i narheten och Julie berattade i dag att det finns tva stora brander hasr i narheten (tva timmar ivag) en ar i vast och en ar i syd, men det ar bara de narmaste, det finns flera men inte har i narheten.

Jonas du har inte svarat pa vad jag fragade dig innan, har du sovlit i min sang nar jag har vatt borta? Du vet du vad jag tankte kopa med hem till dig idag. Det var faktiskt tva saker 1. Tand rader med tander fran hajar. och 2. Akta sma kryp doppade i choklad. 

Hur varmt ar det dar hemma? 

Kommentarer
Postat av: Marie

Godmorgon/Godkväll



Ja, jag tänkte precis det samma att du varit iväg en vecka nu.

Varför inte prova att surfa? låter kul....

Hur kan det vara så kallt i vattnet när det är 40 grader?

Vem kör er till skolan?

Åker ni flera tillsammans?

2008-07-09 @ 06:39:55
Postat av: Pappa

Hej



Jag tycker inte att du skall springa iväg och köpa först bästa kamera men du kan ju alltid titta. Jag tittade igenom priserna i USA på D60 och de är billigare än i Sverige.

Här är lite länkar på kameror:

Pris över internet i USA:

http://www.wikio.com/product/nikon-d60-97402.html

En av internet butikerna:

http://www.digitalliquidators.com/viewproduct.aspx?id=9790897

Recensioner (på Engelska givetvis)

http://www.dpreview.com/reviews/

Pris i Sverige (på cyberphoto):

digikam.php" rel="nofollow">http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/pridigikam.php.



Tänk på att D60 inte har live view (man kan INTE som på compactkamerorna se på det man fotograferar i displayen utan måste titta genom sökaren).

Sony har en Alpha 350 som tydligen skall ha bra live view men har en lite mindre sökare.

D60 har också för att göra huset så lätt som möjligt inte autofokusmotorn i huset utan den måste sitta i objektivet vilket gör att du måste se till att objektivet har autofokusmotorn i sig (samma som för D40).

Kolla igenom länkarna och kom tillbaka med frågor.



/Pappa

2008-07-09 @ 15:03:37
Postat av: Victoria

Hej Carrro! Jag hade glömt att du skulle skriva här, mamma fråga mig nyss om hur du har det. Låter som att du har det väldigt kul, är allt bra med dig? Jag tog av min tandställning igår, är så glad för det :D Tänker på dig och längtar efter dig.. men du har mycket kvar att uppleva ju!



Många kramar till dig

2008-07-09 @ 15:31:09
Postat av: Marie

Följer ni schemat som vi fick hemskickat?

dvs lektion både förmiddag och eftermiddag i dag och på Torsdag och Fredag studiebesök?

Funderar det bra med bankkorten?

Snart är det LA resan....

Försökte skicka mail till dig på din hotmail adress, kom det fram?

Jonas är och spelar fotboll nu, de kommer snart hem och då skall vi äta.

Ha det bra!

2008-07-09 @ 19:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0