Dag 1 - jag vill flytta till Barcelona

Nu är vi hemma igen efter en lång dag som började klockan fyra i morse.

När vårt plan hade landat idag här i Barcelona var det lite molnigt men vi fick åka en buss till huvudbyggnaden. Där fick vi vänta på våra väskor och min kom någonstans i mitten sen så gick jag ut till där Paula och hennes mamma skulle hämta mig, och då var det varmt, men de hade två hjärtformade ballonger som de stod med och på dem stod det Welcome Caroline. Sen tog vi en buss till en annan byggnad som var nära där de hade parkerat sin bil, men de gick lite vilse, men det gick bra. Sen åkte vi in till Barcelona där de bor, dom bor väldigt centralt.

När vi kom hem så fick jag träffa deras stora schäfer hund, jag tror i alla fall att det är det. Sen så packade jag upp alla mina saker tillsammans med Paula, jag fick lite plats i Charlottas (Paulas stora systers) garderob. Sen tog jag en dusch och sen så åt vi lite och varmt var det. Sen kollade vi på tv medans Charlotta tog siesta, vi kollade i lite tidningar och så också, sen så gick vi iväg för att träffa två av Paulas kompisar. Först gick vi på ett köpcenter eller det var det inte det var mer som Marcy's men det hette något med ingles. Sen så åkte vi vidare till ett annat ställe där det också fanns massa affärer men vi gick bara och kollade, där vi åt glass den var sjukt god italiensk glass. Sen bestämde vi oss för att träffa Charlotta och hennes kille för de skulle handla något inne på det stället där vi var, det var ungefär här mamma ringde men i alla fall, sen så när vi hade gått ett tag med dem på det stället gick jag och Paula vidare till en park där vi träffade några utav Paulas kompisar, vi spelade kort och det var faktiskt en där som var riktigt duktig på engelska så henne pratade jag med. Men sen så stängde de typ parken och vi gick vidare för att vi skulle träffa Paulas familj vid nio för vi skulle äta. Men först åkte vi upp till bergen och kollade på den fantastiska utsikten över Barcelona, alltså vilken härlig stad, jag hade kunnat vara kvar här länge och nu har jag varit här mindre än en dag, nästan bara tolv timmar. Men vi stod där och kollade på utsikten ett tag innan vi åkte tillbaka för att äta och så var klockan tio och jag var inte särskilt hungrig, men jag åt en sallad. Sen var alla jätte trötta ( läs jag och Charlotta) så vi åkte hem och här är jag nu. Det kanske blir lite bild uppdatering imorgon innan vi ska till stranden vi får se.

Ha det så bra så länge!


Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för uppdatering, ha en skön dag idag, Jonas sover över hos Emil och jag och pappa ska arbeta

2009-07-16 @ 07:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0