Dag 13 – dagen då jag lärde Paula laga svensk mat, pannkakor

Idag vaknade jag vid halv tolv och gick upp och läste, vid tolv vaknade Paula och vi åt frukost och gjorde vid oss för vi skulle tillsammans med Barbara, Anna (Barbaras kusin) och Joanna (en kompis som bodde i deras hus under denna veckan).  Vi badade på vid en brygga och solade och sånt innan vi gick hem för att äta lunch och sedan så träffades vi igen och vi gick till en strand längre bort, längt bort för att säga sanningen, så det tog oss tjugo minuter minst att gå dit. Det var en strand med massa stora stenar på så det var inte så bekvämt att vara där, men vi stannande där till klockan nästan var åtta då jag och Paula åkte hem för att duscha och laga pannkakor, det fick bli lite improvisation då de inte hade något deciliter mått, men det gick ganska bra, bara att de smakade väldigt mycket mjöl. Men när vi var klara gick vi hem till Barbara för vi skulle äta tillsammans med henne och hennes mamma, det var en väldigt god middag, det var biffar med potatis i ugn och till efterätt åt vi våra pannkakor. Sen gick vi till Barbaras kusiner, de bor i samma hus (de bor i ett jätte stort hus som ser ut som et hotell där hela deras släkt har en lägenhet som de bor i under somrarna). Vi spelade fotboll på deras Playstation 3 och enligt dem så var jag ganska bra, jag och Anna spelade ett tag, först så spelade vi Sverige mot något land i Afrika, sedan ändrade dem så att det blev Spanien mot Sverige. Vi pratade ett tag och sedan gick jag och Paula hem till hennes hus. Vi somnade direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0