Dag 3 - det regnar faktiskt i Spanien också.

Idag vaknade vi lite tidigare för att deras städerska var här. Så vid halv elva gick vi upp och åt frukost, sen packade vi lite saker inför deras sommarhus senare idag. Sen gick vi bort till Camp Nou, när vi var på väg dit började det att regna. Men det var ganska skönt men det var ändå väldigt varmt. Det var en hel del männiksor när vi kom fram men jag och Paula gick till deras shop och där hittade jag lite saker, men jag har mina pengar inlästa hemma hos Paula så jag kunde inte köpa något, mamma läs smset jag sickade till dig och jag skickade ett mms till pappa. Men nu ska jag och Paula fortsätta att kolla på Australia, den filmen är nästan tre timmar, och det är jätte jobbig engelska i den filmen. Men sedan vid tre ska vi åka till deras sommarhus tror jag att det var, men jag vet inte. Så när jag är där kommer jag inte ha tillgång till internet och vi kommer komma hem till deras lägenhet på natten till måndag och då ska ni få lite updatering hade jag tänkt mig.

Det tog nästan tre timmar att åka till Cadaqés, tror jag, jag är inte riktigt säker på det. Paulas farmor åkte med oss i bilen för hon skulle också till Cadaqés, på vägen dit stannade vi för att handla mat, när vi hade gjort det, (vi handlade mycket mat, jag tro inte att jag har sett någon handla så mycket mat innan) fortsatte vi till Cadaqés, det var väldigt fint, men det var molning och det blåste, mycket! Men det var verkligen som fotogafieran på google, väldigt litet och väldigt fint. Deras hus var väldigt fint, ( ni ska få se bilder senare). När vi kom fram packade vi upp och sedan så åkte vi och träffade henens kompisar, de var och kolade på fotboll inomhus så vi satt och kollade på fotbll ett tag men sedan bestämmde vi oss för att gå en runda och vi stannade på ett ställe för att äta Crêps, jag åt först en med bacon och ost, sen en med bara socker. Det var ganska gott, men jag föredrar svenska pannkakor. När vi hade ätit klart gick vi runt i Cadaqués till slut satte vi oss på en brygga, det var jättefint. Sen åkte jag och Paula hem, eller hon körde hem mig på hennes moppe som går på el sen så väntade jag i deras hus på Paula för hon skulle köra Barbara hem, en kompis som bodde inte så långt ifrån Paula. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0