Dag 9 - dagen då jag borjade gilla havet

Idag vaknade vi vid tolv, jag får alltså nästan tolv timmars sömn här varje natt, det är väldigt mycket enligt mig! När vi skulle äta frukost var parasollen borta som vi brukar sitta under när vi åt frukost för idag behövdes den verkligen, för det är varmt här idag. Vi hittade den på deras grannars balkong, (Paula bor i lägenhet och på åttonde våningen det vill säga högst upp). Till slut fick vi över den till Paulas balkong, men det tog ett litet tag. Vi åt frukost och insåg att det skulle bli en varm dag och perfekt för att åka till stranden. Vi gjorde vid oss och packade vår väska för att senare gå till tunnelbanan, är vi först åkte till ett ställe för att senare byta till ett annat tunnelbanetåg (eller vad det heter). När vi väl kom fram var det jätte många människor där och det var varmt, det fanns en hel del hotell där, men vi gick till stranden, det var jätte fint där, det var blått vatten och gul-vit sand, inte så jätte fin korning men ganska. Paula gillar inte stranden här i Barcelona men jag verkligen älskade den. Det var varmt men ändå härligt, det kanske var lite för mycket sand över allt och det sanden var jätte varm så det kändes som om man skulle bränna fotsulorna och vattnet var helt perfekt! Det var ganska stora vågor men det var helt okej. När vi hade varit där ett tag gick vi till McDonalds för att äta, jag har faktiskt börjat bli trätt på McDonalds, det var tredje gången vi åt där idag tror jag. Vi åt även en glass och började gå till tunnelbanan igen, så tog vi tunnelbanan hem igen, när vi kom hem så duschade vi och sånt, så nu sitter vi här framför datorn igen.

Vi har även hunnit sitta och måla naglarna, ni skulle se hur här såg ut för cirka en timme sedan, jag visar er senare. För idag har jag bara en bild och den är ifrån stranden. Sen tänkte jag ladda upp några få bilder ifrån Cadaqués när vi åkte runt i deras båt.

Jag vet inte om det blir någon uppdatering imorgon för vi ska göra mycket små saker och se så tror jag i alla fall att det är till 99% säkert att vi kommer stanna i Cadaqués, men jag har med mig min mobil och så, men det finns inget internet där och internetet här i Barcelona har börjat att bli konstigt. Så jag kommer troligtvis att uppdatera när vi kommer tillbaka på onsdag, eller vi kommer tillbaka på tisdag natt, men vi är här på onsdag. Ni får ha det så bra där hemma så ska jag ha det underart i Cadaqués. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0